Deklaracja uproszczona nabycia wewnątrzwspólnotowego jak wypełnic
 
 

Podobne

 
    
 

 

 

 

IPHONE SERWIS WROCLAW

Temat: Akcyza
Akcyza - walki ciąg dalszy
  Witam
...i ponowie krotko temat akcyzy, o ktorej dyskutowalimy kilka postow wczesniej.

Dostalem wezwanie (pismo) z Izby Celnej, ze musze im doslac korekte deklaracji uproszczonej nabycia wewnatrzwspolnotowego, czyli tlumaczac na nasz jezyk musze ponownie wypelnic wszystkie te dokumentu ktore wczesniej skladalem w Urzedzie Celnym przy placeniu akcyzy, z tym ze teraz trzeba wpisac kwote 0zl (kwote akcyzy). Oprocz tego nalezy przeslac im tlumaczenie umowy kupna samochodu oraz tlumaczenie briefu (oryginaly tlumaczenia). Tlumaczenie umowy mozna sprobowac wyciagnac z wydzialu komunikacji, natomiast brief trzeba tlumaczyc (przynajmniej w moim przypadku) bo do rejestracji pojazdu w polsce nie trzeba przedstawiac wszystkich dokumentow, wystarczy brief lub wymeldowanie, ja mialem niestety wymeldowanie. Po calej sprawie odsylaja wszystkie dokumenty.

Wiec podsumowujac i nawiazujac do wczesniejszej dyskucji: najlepiej wyslac im wniosek wg. wskazowek jakie przytoczylem we wczesniejszym poscie, oraz to o czym napisalem dzisiaj, czyli korekte deklaracji + tlumaczenia (umowa i brief). Wszystko w jedna koperte i poleconym :)

To chyba tyle na temat zwrotu akcyzy i informacji jakie udalo mi sie zdobyc. Niestety moja kwota akcyzy jest zbyt mala zeby inwestowac w wycieczki do urzedu celnego czy tlumacza, wiec rezygnuje narazie z walki z izba celna :) poczekam az wejdzie nowy podatek ekologiczny (od 1 czerwca), wtedy moze sprawy akcyz beda na porzadku dziennym i moze opracuja jakies szybkie procedury, wtedy ponowie walke :)

A tak wogole to ktos wysylal jeszcze wnioski? Jak sie maja sprawy u Was?
Gdyby ktos jeszcze czegos nie wiedzial lub chcial wyslac wniosek to odwiedzac prosze stronke na ktorej wszystko zamiescilem (juz wczesniej) lub pytac, bo pomalu robie sie chyba specjalista od akcyzy ;)

pozdrawiam
Źródło: forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=4377



Temat: Kupno Auta z komisu sprowadzonego z zagranicy
Dokładniej opisując formalności jak podał marcin-pulawy,


Formalności:

I. Aby zarejestrować czasowo auto w Niemczech i przywieźć na kółkach do Polski należy przy kupnie samochodu żądac brief, poświadczenie wymeldowania, badania TUV, AU i sporządzić umowę badź żądać fakturę z komisu. W Niemczech wykupujemy niemieckie tablice czasowe wywozowe w miejscu, gdzie ostatnio ten samochód był zameldowany, ktore kosztuja 150 EUR (w tym ubezpieczenie 2 tyg) (wydzialy komunikacji lokalne są nawet w miasteczkach wielkości 10 tys. mieszkanców)

II. Jeśli auto wieziemy na lawecie to wystarczy brief auta i umowa badź faktura z komisu + poświadczenie wymeldowania i strzała do domu.

1. Tłumaczenie przysięgłe dokumentów - umowy/rachunku oraz dokumentów samochodu, tj. brief i dowód rejestracyjny, koszt. ok 80 zł

2. Badanie Techniczne. Jeżeli pojazd jest sprawny, to pełne badanie. Jeżeli niesprawny, to zapłacisz 2x, bo w Urzędzie Celnym musisz przedstawić dokument z badania technicznego pełnego lub tylko odczyt numerów za który zapłacisz kilkadziesiąt złotych, a później i tak będziesz musiał zrobić pełne badanie techniczne przed pójściem do Wydziału Komunikacji

3. Zrobić po 2 kserokopie wszystkich dokumentów

4. Urząd Celny: (masz na to 5 dni od deklarowanej daty przekroczenia granicy!)
a) wypełnić i złożyć deklarację AKC-U (Deklaracja Uproszczona Nabycia Wewnątrzwspólnotowego, Wniosek o wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego, dołączyć kserokopie dokumentów samochodu, tłumaczeń i badania technicznego
b) wpłacić do kasy kwotę akcyzy podaną przez celnika/czkę
c) wpłacić 17 zł za wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego na konto Prezydenta odpowiedniego miasta - w UC powiedzą co i jak
d) tego samego lub następnego dnia odebrać potwierdzenie zapłaty podatku akcyzowego (są sygnały że trwa to kilka dni!)

5. Urząd Skarbowy (zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT):
a) wypełnić w 2 kopiach i złożyć deklarację VAT-24 oraz kserokopię dokumentów pojazdu i tłumaczeń. Ważne jest żeby UC podbił na naszej kopii złożenie VAT-24!
b) wpłacić 160 zł za wydanie zaświadczenia, które będzie do odbioru po 1-2 tygodniach

6. Wydział Komunikacji: (tu dwie uwagi - przedstawiamy oryginały dokumentów, bo WK sam je kseeruje o obija pieczęciami i drugie - do WK idziemy z pełnym przeglądem, a nie odczytem numerów)
a) Wypełnić wniosek o zarejstrowanie pojazdu i dołączyć w oryginale dokumenty pojazdu, umowę/rachunek, potwierdzienie zapłaty akcyzy, podpieczętowaną przez US kopię deklaracji VAT-24 (nie zawsze honorują!), pełne badanie techniczne a) wnieść opłaty: komunikacyjną za tablice, książkę pojazdu w kwocie 242,50 zł - powiedzą co i jak na miejscu
b) oraz opłatę recyklingową w kwocie 500 zł


7. Z dowodem narazie tymczasowym, tego samego dnia (!) idziemy do ubezpieczyciela celem zawarcia umowy minimum OC.

8. Po około 14 dniach odbieramy z Urzędu Skarbowego zaświadczenie w/s obowiązku VAT i z tym do WK gdzie już bez dodatkowych opłat dostaniemy stały dowód oraz książkę pojazdu.


oprócz Briefu MUSISZ posiadać także Fahrzeugschein


Jak by Ci się chciało jest wszystko opisane na googlach wystarczy poszukać
Źródło: fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=6130


Temat: Zakup auta poza Luxemburgiem
dla szczególarzy (czyli dla mnie np)
===================
Formalności związane z sprowadzaniem auta z Niemiec

I. Aby zarejestrować czasowo auto w Niemczech i przywieźć na kółkach do Polski należy przy kupnie samochodu żądac brief, poświadczenie wymeldowania, badania TUV, AU i sporządzić umowę badź żądać fakturę z komisu. W Niemczech wykupujemy niemieckie tablice czasowe wywozowe w miejscu, gdzie ostatnio ten samochód był zameldowany, ktore kosztuja 150 EUR (w tym ubezpieczenie 2 tyg) (wydzialy komunikacji lokalne są nawet w miasteczkach wielkości 10 tys. mieszkanców)

II. Jeśli auto wieziemy na lawecie to wystarczy brief auta i umowa badź faktura z komisu + poświadczenie wymeldowania i strzała do domu.

1. Tłumaczenie przysięgłe dokumentów - umowy/rachunku oraz dokumentów samochodu, tj. brief i dowód rejestracyjny, koszt. ok 80 zł

2. Badanie Techniczne. Jeżeli pojazd jest sprawny, to pełne badanie. Jeżeli niesprawny, to zapłacisz 2x, bo w Urzędzie Celnym musisz przedstawić dokument z badania technicznego pełnego lub tylko odczyt numerów za który zapłacisz kilkadziesiąt złotych, a później i tak będziesz musiał zrobić pełne badanie techniczne przed pójściem do Wydziału Komunikacji

3. Zrobić po 2 kserokopie wszystkich dokumentów

4. Urząd Celny: (masz na to 5 dni od deklarowanej daty przekroczenia granicy!)
a) wypełnić i złożyć deklarację AKC-U (Deklaracja Uproszczona Nabycia Wewnątrzwspólnotowego, Wniosek o wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego, dołączyć kserokopie dokumentów samochodu, tłumaczeń i badania technicznego
b) wpłacić do kasy kwotę akcyzy podaną przez celnika/czkę Smile
c) wpłacić 17 zł za wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego na konto Prezydenta odpowiedniego miasta - w UC powiedzą co i jak
d) tego samego lub następnego dnia odebrać potwierdzenie zapłaty podatku akcyzowego (są sygnały że trwa to kilka dni!)

5. Urząd Skarbowy (zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT):
a) wypełnić w 2 kopiach i złożyć deklarację VAT-24 oraz kserokopię dokumentów pojazdu i tłumaczeń. Ważne jest żeby UC podbił na naszej kopii złożenie VAT-24!
b) wpłacić 160 zł za wydanie zaświadczenia, które będzie do odbioru po 1-2 tygodniach

6. Wydział Komunikacji: (tu dwie uwagi - przedstawiamy oryginały dokumentów, bo WK sam je kseeruje o obija pieczęciami i drugie - do WK idziemy z pełnym przeglądem, a nie odczytem numerów)
a) Wypełnić wniosek o zarejstrowanie pojazdu i dołączyć w oryginale dokumenty pojazdu, umowę/rachunek, potwierdzienie zapłaty akcyzy, podpieczętowaną przez US kopię deklaracji VAT-24 (nie zawsze honorują!), pełne badanie techniczne a) wnieść opłaty: komunikacyjną za tablice, książkę pojazdu w kwocie 242,50 zł - powiedzą co i jak na miejscu
b) oraz opłatę recyklingową w kwocie 500 zł

7. Z dowodem narazie tymczasowym, tego samego dnia (!) idziemy do ubezpieczyciela celem zawarcia umowy minimum OC.

8. Po około 14 dniach odbieramy z Urzędu Skarbowego zaświadczenie w/s obowiązku VAT i z tym do WK gdzie już bez dodatkowych opłat dostaniemy stały dowód oraz książkę pojazdu.
==============
http://bezwypadkowe.net/f...iec-t-2945.html
Źródło: polska.lu/viewtopic.php?t=3886


Temat: Formalności związane z sprowadzaniem auta z zagranicy
Formalności związane z sprowadzaniem auta z zagranicy
 
I. Aby zarejestrować czasowo auto w Niemczech i przywieźć na kółkach do Polski należy przy kupnie samochodu żądac brief, poświadczenie wymeldowania, badania TUV, AU i sporządzić umowę badź żądać fakturę z komisu. W Niemczech wykupujemy niemieckie tablice czasowe wywozowe w miejscu, gdzie ostatnio ten samochód był zameldowany, ktore kosztuja 150 EUR (w tym ubezpieczenie 2 tyg) (wydzialy komunikacji lokalne są nawet w miasteczkach wielkości 10 tys. mieszkanców)

II. Jeśli auto wieziemy na lawecie to wystarczy brief auta i umowa badź faktura z komisu + poświadczenie wymeldowania i strzała do domu.

1. Tłumaczenie przysięgłe dokumentów - umowy/rachunku oraz dokumentów samochodu, tj. brief i dowód rejestracyjny, koszt. ok 80 zł

2. Badanie Techniczne. Jeżeli pojazd jest sprawny, to pełne badanie. Jeżeli niesprawny, to zapłacisz 2x, bo w Urzędzie Celnym musisz przedstawić dokument z badania technicznego pełnego lub tylko odczyt numerów za który zapłacisz kilkadziesiąt złotych, a później i tak będziesz musiał zrobić pełne badanie techniczne przed pójściem do Wydziału Komunikacji

3. Zrobić po 2 kserokopie wszystkich dokumentów

4. Urząd Celny: (masz na to 5 dni od deklarowanej daty przekroczenia granicy!)
a) wypełnić i złożyć deklarację AKC-U (Deklaracja Uproszczona Nabycia Wewnątrzwspólnotowego, Wniosek o wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego, dołączyć kserokopie dokumentów samochodu, tłumaczeń i badania technicznego
b) wpłacić do kasy kwotę akcyzy podaną przez celnika/czkę :)
c) wpłacić 17 zł za wydanie potwierdzenia zapłaty podatku akcyzowego na konto Prezydenta odpowiedniego miasta - w UC powiedzą co i jak
d) tego samego lub następnego dnia odebrać potwierdzenie zapłaty podatku akcyzowego (są sygnały że trwa to kilka dni!)

5. Urząd Skarbowy (zaświadczenie o zwolnieniu z podatku VAT):
a) wypełnić w 2 kopiach i złożyć deklarację VAT-24 oraz kserokopię dokumentów pojazdu i tłumaczeń. Ważne jest żeby UC podbił na naszej kopii złożenie VAT-24!
b) wpłacić 160 zł za wydanie zaświadczenia, które będzie do odbioru po 1-2 tygodniach

6. Wydział Komunikacji: (tu dwie uwagi - przedstawiamy oryginały dokumentów, bo WK sam je kseeruje o obija pieczęciami i drugie - do WK idziemy z pełnym przeglądem, a nie odczytem numerów)
a) Wypełnić wniosek o zarejstrowanie pojazdu i dołączyć w oryginale dokumenty pojazdu, umowę/rachunek, potwierdzienie zapłaty akcyzy, podpieczętowaną przez US kopię deklaracji VAT-24 (nie zawsze honorują!), pełne badanie techniczne a) wnieść opłaty: komunikacyjną za tablice, książkę pojazdu w kwocie 242,50 zł - powiedzą co i jak na miejscu
b) oraz opłatę recyklingową w kwocie 500 zł

7. Z dowodem narazie tymczasowym, tego samego dnia (!) idziemy do ubezpieczyciela celem zawarcia umowy minimum OC.

8. Po około 14 dniach odbieramy z Urzędu Skarbowego zaświadczenie w/s obowiązku VAT i z tym do WK gdzie już bez dodatkowych opłat dostaniemy stały dowód oraz książkę pojazdu.
Źródło: bezwypadkowe.net/showthread.php?t=577


Temat: Fura z Hiszpanii
Witam wszystkich!

Na wstępie chciałbym się przywitać, jestem tu nowy. Corollką jeździłem od dawna (jakieś 10 lat), ale to nie był mój samochód, był mojego ojca. To był sedan z 1995 roku z silnikiem 1.3 16V, kilka dni temu go sprzedałem. Bardzo dobry samochód, zrobiliśmy nim ponad 310 tys. km i nadal ładnie i równo pracował, przez ten czas nie miał żadnej poważnej awarii. Aż żal było się rozstać..
Ale do rzeczy.

W zeszłym roku znajomy zaproponował mi kupno Corolli Verso 2.0 D-4D z 2004 roku. Samochód jeździł w Hiszpanii, mały przebieg, tanio no i ze znanego źródła. W listopadzie wsiadłem z dwoma moimi braćmi do samolotu do Malagi i polecieliśmy po furę. Chciałbym podzielić się doświadczeniem ściągnięcia auta z tak dalekiego kraju no i oczywiście załatwiania stosu papierów w Ojczyźnie.
Zdaję sobie sprawę, że nie jestem pierwszy, ale myślę, że w miarę świeża relacja może się komuś przydać. Poza tym wszystko załatwiałem sam, łącznie z transportem.

W Hiszpanii podpisaliśmy umowę - była spisana na dwujęzycznym druku, dzięki czemu nie musiałem jej potem tłumaczyć. Dostałem też fakturę VAT (tam auto jeździło na firmę, więc miałem wspólnotowy dowód odprowadzenia podatku, jak się okazało później – niekoniecznie potrzebny), odebrałem wszystkie dokumenty samochodu i sam samochód. Ubezpieczenie OC wykupiłem w Polsce na VIN pojazdu.

Auto zostało wcześniej wyrejestrowane w Hiszpanii przez poprzedniego właściciela. Nie było to wyrejestrowanie w polskim znaczeniu, zgłosił w urzędzie, że pojazd opuszcza Hiszpanię i unieważniono mu dokument o nazwie PERMISO DE CIRCULACION. Dokument ten nie jest wymagany w Polsce przy rejestracji. Dowód rejestracyjny - TARJETA INSPECCION TECNICA DE VEHICULOS nazywany FICHA TECNICA - pozostał nadal ważny. Istnieje możliwość kupienia tablic tymczasowych (wyjazdowych/celnych, czy jakkolwiek się tam nazywają), jednak nie zdecydowałem się na to, głównie ze względu na wredną niemiecką policję. Dostałem jeszcze kupę nieistotnych dla rejestracji w Polsce dokumentów.

Sam transport auta był bardzo przyjemną wycieczką, połączoną ze zwiedzaniem m. in. Stadionu Camp Nou w Barcelonie. Zaliczyliśmy jeden nocleg (Walencja), dalej jechaliśmy ciurkiem. We Francji przeszliśmy na jakimś zad*piu kontrolę tamtejszej służby celnej i to wszystko. Zabawa zaczęła się w Polsce, czego przedsmakiem były polskie drogi hehe.

Dokumenty potrzebne w Polskich urzędach to:
1. umowa kupna – sprzedaży wraz z tłumaczeniem przysięgłym na jęz. polski.
2. dowód rejestracyjny wraz z tłumaczeniem przysięgłym na jęz. polski.
3. badanie techniczne (aktualne w dowodzie rejestracyjnym lub nowe zrobione w Polsce).
Na rozpoczęcie załatwiania papierów mamy 14 dni.

Zacząłem w Urzędzie Celnym - należy tam złożyć następujące dokumenty:
1. Wypełniony druk AKCU (czyli Deklarację Uproszczoną Nabycia Wewnątrzwspólnotowego).
2. Wniosek o wydanie zaświadczenia o zapłacie akcyzy.
3. Ksero umowy kupna, dowodu rejestracyjnego, badania technicznego oraz tłumaczenia tych dokumentów + oryginały do wglądu.
4. Dowód złożenia opłaty za wydanie zaświadczenia.
Jeżeli cena na umowie widnieje w walucie obcej, należy przeliczyć na PLN po kursie średnim NBP z dnia, kiedy AUTO WJECHAŁO DO POLSKI. Jeżeli chodzi kwotę nie ma to znaczenia, ponieważ UC i tak podniesie akcyzę wg tabel wartości rynkowych pojazdów. Mi podnieśli o ok. 25% w stosunku do wartości deklarowanej.
Po odstaniu swojego w kolejce i odczekaniu na „wyprodukowanie” dokumentu odebrałem Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju od nabytego wewnątrzwspólnotowo samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju. Uff! Wszystko trwało około półtora tygodnia i było mniej bolesne niż myślałem. Oczywiście można skorzystać z pomocy jednej z wielu agencji celnych, które załatwią wszystko za nas. Prawdę mówiąc nie wiem nawet ile taka usługa kosztuje.

Następny etap to Urząd Skarbowy. Tam należy przedstawić znów komplet dokumentów wraz z w/w potwierdzeniem z UC, oraz wypełnić deklarację VAT-24, a także dowód wpłaty 160zł. Ponieważ jest to nabycie wewnątrzwspólnotowe i podatku nie mogą nam od tego naliczyć, płacimy za „wydanie zaświadczenia o braku obowiązku uiszczenia podatku”. Piękne, nóż się w kieszeni otwiera. Na papiery z US czekamy około tygodnia. Odbieramy świeżutkie zaświadczenie VAT-25.

Następnie z papierami z UC i US oraz z oryginałem dowodu rejestracyjnego, badaniem technicznym, umową kupna i tłumaczeniami udajemy się do Wydziału Komunikacji Urzędu Miejskiego. Tam dowiemy się, czego jeszcze brakuje. W moim przypadku było to określenie rocznika produkcji pojazdu (nie występuje na hiszpańskich dowodach rejestracyjnych), przez co musiałem przeprowadzić dodatkowe badanie techniczne (z którego jestem przecież zwolniony hahaha) w Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów. Stacje podstawowe nie mają do tego uprawnień. Dodatkowo należy mieć dowód złożenia opłaty utylizacyjnej oraz za rejestrację a także stare tablice, jeżeli są.
Pozostaje jeszcze kwestia pojazdów z LPG, być może do nich wymagane są jakieś dodatkowe badania techniczne. Nie wiem.
Po miesiącu miałem już twardy dowód rejestracyjny, kartę pojazdu i byłem na finiszu.

Teraz koszty:
1. Urząd Celny – około 1000zł (wartość pojazdu określili na 45 tys. zł)
2. Urząd Skarbowy – 160zł
3. Wydział Komunikacji – 750zł
4. Tłumaczenia – ok. 100zł
5. Koszty przelotu, paliwo, autostrady, jedzenie (czyli wszelkie koszty transportu) – ok. 3200zł
6. Trochę jeżdżenia po urzędach – ok. 300zł

SUMA około 4800zł + czas potrzebny na załatwienie wszystkiego. Musiałem jeszcze zabulić za ubezpieczenie oraz zimowe kapcie, których na południu Hiszpanii przecież nie używają.
I to tyle, po niecałych dwóch miesiącach miałem zarejestrowany na stałe i gotowy do jazdy samochód.
Źródło: forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=22812




 

 


 

 
Copyright 2003. IPHONE SERWIS WROCLAW